AN ANALYSIS OF STUDENTS’ SPEAKING PROBLEM IN LEARNING ENGLISH SPEAKING AT 11th CLASS OF MA ISLAMIYAH SIDOARJO

Amzar, M. Filza Audi (2023) AN ANALYSIS OF STUDENTS’ SPEAKING PROBLEM IN LEARNING ENGLISH SPEAKING AT 11th CLASS OF MA ISLAMIYAH SIDOARJO. Sarjana thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo.

[thumbnail of M.Filza Audi Amzar_D14180022_PBI_An Analysis of Students' Speaking Problem in Learning English Speaking at 11th Class of MA Islamiyah Sidoarjo - Filza Audi-1.pdf] Text
M.Filza Audi Amzar_D14180022_PBI_An Analysis of Students' Speaking Problem in Learning English Speaking at 11th Class of MA Islamiyah Sidoarjo - Filza Audi-1.pdf - Accepted Version
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

Skripsi ini membahas tentang analisis permasalahan terjadi saat pembelajaran speaking bahasa inggris di kelas XI agama. Tujuan dari skripsi ini yaitu memberikan penjelasan dan pembahasan mengenai apa saja permasalahan yang terjadi ketika proses pembelajaran speaking bahasa inggris dan faktor- faktor penyebab permasalahan tersebut. metode penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. untuk instrumen pengumpulan datanya menggunakan field note, wawancara dan kuesioner. Berdasarkan hasil observasi di kelas XI agama MA islamiyah, permasalahan yang dihadapi para siswa selama pembelajaran speaking bahasa inggris adalah pronunciation dan inhibition (hambatan). selain itu, permasalahan yang dialami siswa kelas XI agama yaitu ada pada kelancaran siswa dalam berbicara bahasa inggris. pada saat berbicara bahasa inggris di depan kelas, siswa berbicara bahasa inggris secara terbata- bata atau sedikit
tersendat. selain itu siswa dalam pelajaran bahasa inggris cenderung lebih suka menggunakan bahasa sehari-hari daripada belajar bahasa inggris. masalah lain yang menimbulkan kendala dalam bahasa inggris yaitu terbatasnya fasilitas pendukung untuk belajar bahasa inggris seperti internet kamus dan sebagainya. serta kurangnya penguasaan grammar, vocabulary, pemahaman dalam bahasa inggris serta partisipasi terhadap pelajaran bahasa inggris yang dikarenakan mindset siswa yang menganggap bahasa inggris itu sulit dan mereka merasa tidak bisa untuk menguasainya. adapun upaya guru untuk mengatasi permasalahan tersebut ialah dengan menggunakan media-media tertentu seperti speaker dan sebagainya. selain itu guru juga menggunakan model pembelajaran role play dan mengadakan kuis listening serta merubah mindset siswa dan mendorong siswa untuk mempelajari bahasa inggris dengan menekankan bahwa mempelajari bahasa inggris adalah bagian dari suatu ibadah yakni menuntut ilmu.
========================================================================================================================
This thesis discuss about analysis of students’ problem that occur when English learning speaking process in XI religion class. The purpose of this thesis are giving explanation and discussion about what the problem that occur when English speaking learning process and Teacher effort to solve students speaking problem. This research method used descriptive qualitative method. For data collection instrument are used field note, questionnaire and interview. Based on observation result in XI religion class of MA islamiyah, problem that faced by student during English speaking lesson are pronunciation and inhibition. The
other problem that experienced by XI religion class students are students’ fluency when speak English. When speak in front of the class, students speak English in a stuttering or slightly stuttering manner. In addition, students in English lessons tend to prefer using daily language rather than learning English. Another problem that causes problems in English is the limited supporting facilities for learning
English such as internet, dictionaries and library. And the lack of mastery of grammar, vocabulary, comprehension in English and participation in English lessons due to the mindset of students that think English is difficult and they feel unable to master it. As for the teacher's efforts to overcome these problems is to use certain media such as speakers. In addition, the teacher also uses a role play
learning model and conducts listening quizzes and changes the mindset of students and encourages students to learn English by emphasizing that learning English is part of worship, namely seeking knowledge.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Uncontrolled Keywords: Permasalahan speaking, Permasalahan siswa, pembelajaran bahasa inggris. Speaking problem, Students’ problem, English learning
Subjects: L Education > LA History of education
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan UNUSIDA
Date Deposited: 23 Oct 2023 02:30
Last Modified: 27 Feb 2024 06:50
URI: http://digilib.repository.unusida.ac.id/id/eprint/82

Actions (login required)

View Item
View Item