Fauziah, Putri (2024) AN ANALYSIS OF CRITICAL THINKING SKILLS ON STUDENTS’ SCIENTIFIC PAPERS IN MA BILINGUAL MUSLIMAT NU SIDOARJO. Sarjana thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo.
41419029_PUTRI FAUZIAH_PBI - Putri Fauziah.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only
Download (3MB)
Abstract
Skripsi ini membahas tentang bagaimana cara berpikir kritis siswa dalam menulis karya tulis ilmiah di MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo. Tujuannya adalah untuk menganalisis cara berpikir kritis siswa dalam menulis karya tulis ilmiah di MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo kelas X-1. Jenis penelitian yang digunakan penulis adalah kualitatif yang berfokus pada studi kasus. Penelitian difokuskan pada enam
indikator kemampuan berpikir kritis siswa meliputi Interpretasi, Analisis, Evaluasi, Inferensi, Eksplanasi, dan Pengaturan Diri. Penulis menggunakan teknik dalam pengumpulan data yaitu menggunakan teknik dokumentasi untuk pengumpulan data. Data yang dikumpulkan dalam penelitian ini adalah studi dokumenter. Penulis melakukan analisis terhadap tugas karya tulis ilmiah mahasiswa dengan tema “Constructing the Implementation of Democracy in Indonesia” dari tugas karya tulis ilmiah mahasiswa, peneliti mencari enam indikator kemampuan berpikir kritis. Dengan menganalisis hasil karya tulis ilmiah mahasiswa, peneliti menemukan enam
indikator di dalamnya. Penelitian ini menunjukkan bahwa mahasiswa X-1 MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo telah menerapkan kemampuan berpikir kritis dalam karya tulis ilmiahnya.
========================================================================================================================
This thesis discusses how students think critically in writing scientific papers at MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo. The purpose is to analyze students' critical thinking in writing scientific papers at MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo class X1. The type of thesis used by the author is qualitative which focuses on case studies.
The thesis focuses on six indicators of students' critical thinking skills including Interpretation, Analysis, Evaluation, Inference, Explanation, and Self-Regulation. The
author uses techniques in data collection, namely using documentation techniques for data collection. The data collected in this thesis are documentary studies. The author
conducted an analysis of students' scientific paper assignments with the theme "Constructing the Implementation of Democracy in Indonesia" from the students' scientific paper assignments, the author looked for six indicators of critical thinking skills. By analysing the results of students' scientific papers, the author found six indicators in them. This thesis shows that students X-1 at MA Bilingual Muslimat NU Sidoarjo have applied critical thinking skills in their scientific papers.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Berpikir kritis, karya tulis ilmiah Critical thinking skills, Students' scientific papers |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
Depositing User: | Perpustakaan UNUSIDA |
Date Deposited: | 27 Sep 2024 04:36 |
Last Modified: | 27 Sep 2024 04:36 |
URI: | http://digilib.repository.unusida.ac.id/id/eprint/550 |