Agustyaningsih, Denny (2023) PERANCANGAN LOGO DAN DESAIN KEMASAN PRODUK KRISPYKU BIBANA. Sarjana thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo.
DENNY AGUSTYANINGSIH_22419009_DKV19A_PERANCANGAN LOGO DAN DESAIN KEMASAN PRODUK KRISPYKU BIBANA-compressed - Denny Agustya.pdf - Accepted Version
Restricted to Registered users only
Download (6MB)
Abstract
Seiring dengan perkembangan industri yang sudah memasuki generasi 4.0 sekarang ini membuat persaingan industri semakin ketat. Saat ini banyak pelaku usaha yang kurang memperhatikan kemasan produknya, terutama usaha produk rumahan Krispyku Bibana yang memproduksi keripik usus asal desa Banyuurip, Kedamean, Gresik ini. Produk Krispyku Bibana dipasarkan dengan kemasan berupa plastik transparan yang hanya ada label nama tanpa memiliki desain kemasan yang
menarik dan logo yang khusus. Tujuan perancangan ini adalah untuk memberikan identitas visual produk Krispyku Bibana, meningkatkan brand awareness dan menunjukkan image produk dengan kompetitor lainnya. Perancangan dilakukan dengan menggunakan metode Safanayong desain komunikasi visual umum 2 dengan teknik pengumpulan data berupa observasi, wawancara, dan survei, serta melakukan analisis SWOT yang tepat untuk mengetahui lebih detail tentang produk yang diteliti. Hasil dari perancangan ini adalah logo dan dua desain kemasan yaitu primer dan sekunder. Dalam perancangan ini juga disertai media pendukung sebagai promosi yaitu kaos, kartu nama, stiker, nota pembelian, poster, x-banner,
gantungan kunci, mug, hangtag, dan feed Instagram. Dengan adanya logo dan kemasan baru ini diharapkan lebih efisien, mudah dikenali dan menarik perhatian konsumen.
========================================================================================================================
Along with the development of the industry that has entered the 4.0 generation, the industry competition is getting tougher. Currently, many business actors pay little attention to the packaging of their products, especially the home product business Krispyku Bibana, which produces intestinal chips from the village of Banyuurip, Kedamean, Gresik. Krispyku Bibana products are marketed in packaging in the form of transparent plastic which only has a name tag without having an attractive packaging design and a special logo. The purpose of this design is to provide a visual identity for Krispyku Bibana products, increase brand awareness and show product image with other competitors. The design was carried out using the Safanayong method of general visual communication design 2 with data collection
techniques in the form of observation, interviews and surveys, as well as conducting an appropriate SWOT analysis to find out more details about the product under study. The result of this design is a logo and two packaging designs, namely primary and secondary. This design is also accompanied by supporting media as promotions, namely t-shirts, business cards, stickers, purchase notes, posters, x banners, key chains, mugs, hangtags, and Instagram feeds. With the new logo and packaging, it is hoped that it will be more efficient, easily recognizable and attract the attention of consumers.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Logo, Desain Kemasan, Keripik usus Logo, Packaging Design, Intestinal chips |
Subjects: | N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komputer > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | Perpustakaan UNUSIDA |
Date Deposited: | 09 Nov 2023 06:35 |
Last Modified: | 29 Feb 2024 03:42 |
URI: | http://digilib.repository.unusida.ac.id/id/eprint/245 |