THE IMPLEMENTATION OF TEACHING ENGLISH VOCABULARY IN KEMALA BHAYANGKARI 83 KINDERGARTEN SIDOARJO

Solecha, Nikmatus (2023) THE IMPLEMENTATION OF TEACHING ENGLISH VOCABULARY IN KEMALA BHAYANGKARI 83 KINDERGARTEN SIDOARJO. Sarjana thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo.

[thumbnail of Nikmatus_D14180025_PBI_The Implementation of - nikmatus solecha.pdf] Text
Nikmatus_D14180025_PBI_The Implementation of - nikmatus solecha.pdf - Accepted Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan implementasi pengajaran kosakata bahasa Inggris di taman kanak-kanak. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Instrumen dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara, dan dokumentasi. Mata pelajaran ini adalah guru Bahasa Inggris tahun pelajaran 2022/2023 di TK Kemala Bhayangkari 83 Sidoarjo. Berdasarkan temuan penelitian, peneliti dapat menyimpulkan bahwa guru bahasa Inggris di Kemala Bhayangkari 83 Sidoarjo tidak lulus dari jurusan pendidikan bahasa Inggris. Oleh karena itu, dia memiliki pengetahuan terbatas tentang guru bahasa Inggris untuk pelajar muda. Guru menggunakan metode flashcards, metode lagu dan metode nyanyian. Dalam mengajar kosakata bahasa Inggris, guru memanfaatkan media, seperti media visual, media audio, dan media audio visual.
========================================================================================================================
The purpose of this research is to describe the implementation of teaching English vocabulary in kindergarten. This research used a descriptive qualitative
method. The instruments in this research were observation, interview, and documentation. The subject of this was English teacher science in the academic year 2022/2023 at the Kemala Bhayangkari 83 Kindergarten Sidoarjo. Based on
the research's findings, the researcher can conclude that the teacher at Kemala Bhayangkari 83 Sidoarjo English teacher did not graduate from the English language education department. Therefore, she had limited knowledge about teaching English to young learners. The teacher used the flashcards method, song method, and chants method. When teaching English vocabulary, the teacher makes use of the media, such as visual media, audio media, and audio-visual
media.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Uncontrolled Keywords: Vocabulary, Method, Media Vocabulary, Media, Method
Subjects: L Education > LA History of education
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan UNUSIDA
Date Deposited: 24 Oct 2023 08:03
Last Modified: 27 Feb 2024 08:34
URI: http://digilib.repository.unusida.ac.id/id/eprint/104

Actions (login required)

View Item
View Item