Putri, Nur Diana (2023) AN ANALYSIS ON TEACHER’S STRATEGIES TO IMPROVE STUDENTS’ CRITICAL THINKING AT 11th GRADE OF MA MANBAUL HIKAM. Sarjana thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo.
NURDIANAPUTRI_D14180026_ANANALYSISONTEACHER'SSTRATEGIESTOIMPROVESTUDENTSCRITICALTHINKINGAT11THGRADEOFMAMANBAULHIKAM - Nur diana Putri.pdf - Accepted Version
Restricted to Registered users only
Download (1MB)
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah menganalisis strategi guru dalam meningkatkan berpikir kritis siswa. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif. Instrumen dalam penelitian ini adalah observasi kelas. Subjek penelitian ini adalah guru kelas 11IPA tahun ajaran 2022/2023 di MA Manbaul Hikam Tanggulangin. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan kode, yaitu, menentukan tujuan pembelajaran (DLO), mengajar melalui pertanyaan (TTQ), berlatih sebelum menilai (PBA), meninjau memperbaiki dan meningkatkan (RRI), memberikan umpan balik dan penilaian (PFA). Dari hasil temuan, peneliti menemukan bahwa guru sudah menggunakan 5 strategi dari pertemuan pertama dan kedua. Namun, pada pertemuan ketiga, peneliti menemukan bahwa guru tidak menggunakan strategi mengajar melalui pertanyaan (TTQ). Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat tiga puluh
guru strategi dalam meningkatkan berpikir kritis siswa yang berindikasi PBA. Sebaliknya guru jarang melakukan strategi guru untuk meningkatkan berpikir kritis siswa pada kategori RRI dan DLO ada tiga kategori dalam tiga kali pertemuan.
========================================================================================================================
The purpose of this research is to analyze the teacher's strategy in improving students' critical thinking. This research uses descriptivequalitative method. The instrument in this study was class observation. The subjects of this study were class 11IPA teachers for the 2022/2023 academic year at MA Manbaul Hikam Tanggulangin. In this study, researchers used codes, namely, determining learning objectives(DLO), teaching through questions (TTQ), practicing before assessing (PBA), reviewing correcting and improving (RRI), providing feedback and assessment (PFA). From the findings, the researcher found that the teacher had used 5 strategies from the first and second meetings. However, at the third meeting, the researcher found that the teacher did not use the teaching strategy through questions (TTQ). The findings of this study indicate that there are thirty teacher strategies in increasing students' critical thinking that indicate PBA. On the other hand, teachers rarely carry out teacher strategies to improve students' critical thinking in the RRI and DLO categories, there are three categories in three meetings.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Teaching strategies, critical thinking Teaching strategies, critical thinking |
Subjects: | L Education > LA History of education |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Perpustakaan UNUSIDA |
Date Deposited: | 25 Oct 2023 02:51 |
Last Modified: | 27 Feb 2024 08:36 |
URI: | http://digilib.repository.unusida.ac.id/id/eprint/107 |